ColorClock
TATAL NOSTRU
DOAMNE AJUTA!
CALENDAR ORTODOX
CURRENT MOON
CARTEA ZILEI

HOROSCOP ZILNIC
DICTIONAR DE VISE
BANCUL ZILEI
MUZIC PLAYLIST AT MIX.POD


MusicPlaylist
at

Ultimele subiecte
» Remedii pentru pielea cu arsuri solare
Mier Iul 11, 2012 1:20 pm Scris de adina frentiu

» Parfumuri
Lun Iul 09, 2012 7:48 pm Scris de Cosmina

» ODRASLE DE VEDETE,PICATE LA BAC
Lun Iul 09, 2012 7:43 pm Scris de Cosmina

» Ce se intampla in corp cand bem apa?
Joi Iul 05, 2012 11:43 pm Scris de Dexter

» 2012
Joi Iul 05, 2012 11:40 pm Scris de Dexter

» HOROSCOP SAPTAMANAL URANIA
Lun Iul 02, 2012 11:31 pm Scris de Vio

» ASTROMESAJE
Lun Iul 02, 2012 11:22 pm Scris de Vio

» ASTRELE IN IULIE 2012
Lun Iul 02, 2012 11:19 pm Scris de Vio

» Cate iubiri mari ai in viata
Lun Iul 02, 2012 3:58 pm Scris de astroline

» Comorile ascunse din visele noastre
Lun Iul 02, 2012 3:47 pm Scris de astroline

» Briefing astrologic
Lun Iul 02, 2012 3:43 pm Scris de astroline

» LUNA PLINA IN CAPRICORN SI ZOIILE
Dum Iul 01, 2012 7:45 pm Scris de Vio

» Taramul nemuritor:HUNZA
Dum Iul 01, 2012 6:58 pm Scris de monna123

» Ce mananci/bei acum?
Dum Iul 01, 2012 6:48 pm Scris de Cosmina

» Sunt sexy barbatii cu chelie?
Sam Iun 30, 2012 6:15 pm Scris de Kora

» Gradina mea in iunie,prima luna de vara
Vin Iun 29, 2012 11:51 pm Scris de STOIANOV

» Mistere
Vin Iun 29, 2012 11:36 pm Scris de STOIANOV

» Particulele care te tin in viata chiar daca nu respiri.
Vin Iun 29, 2012 2:01 pm Scris de Dexter

» SCHIMBAREA LA FATA A LUMII-PLANETELE GRELE IN ACTIUNE!
Mier Iun 27, 2012 2:29 pm Scris de Vio

» LUNA PLINA IN CAPRICORN -3 IUL.2012 ORA 21.51 ORA ROMANIEI-:O LUMINA IN NOAPTEA INTUNECATA A SUFLETULUI NOSTRU"
Mier Iun 27, 2012 2:21 pm Scris de Vio

» VENUS IN MERS DIRECT-27 IUN.2012 ORA18.07 ORA ROMANIEI
Mier Iun 27, 2012 2:18 pm Scris de Vio

» Sanzienele-sarbatoarea soarelui si a dragostei
Dum Iun 24, 2012 11:33 pm Scris de JENI2

» despre...cum sa devii mai tanara!
Dum Iun 24, 2012 7:31 pm Scris de Larisa

» ptr.un plus de racoare in casa ta..
Dum Iun 24, 2012 7:25 pm Scris de Larisa

» INFORMATIE VITALA!!!!!
Vin Iun 22, 2012 7:29 pm Scris de Dexter

LA SUETA CU VIO
UTILE
TOP-SITEURI - Cele mai vizitate siteuri astazi LA SUETA CU VIO Top66 Statistici TOP-RO - Top siteuri din Romania ClickLink.ro director web Page Ranking Tool LinkPro - Director Web
Website counter
TV ONLINE

De ce ne plac femeile?

In jos

De ce ne plac femeile?

Mesaj Scris de STOIANOV la data de Lun Noi 21, 2011 7:40 pm



(new Image()).src = ("https" == document.location.href.slice(0,5) ? "https://" : "http://") + "admon1.count.brat-online.ro/j0=,,,;+,id=" + escape("d2ec6617700b47d39dea1e8bdd3c15d1.jpg") + "+url=" + escape(document.location.href) + ";;;";





X1_AdParams =
{
'pub' : '632203491294404',
'site' : 'descopera',
'section' : 'homepage',
'zone' : 'sky_right_branduire',
'size' : '0x0'

};








//









Uitându-ne la portretele unora dintre cele mai frumoase femei din istorie şi citind despre cât de fermecaţi erau bărbaţii de ele şi cât de apreciate erau, ne vine destul de greu, uneori, să înţelegem motivul.

Poate că toate aceste femei erau carismatice, sau poate că definiţia frumuseţii nu era aceeaşi ca cea după care ne ghidăm noi azi. Dacă ne gândim la cum arată astăzi o femeie pe care o considerăm frumoasă şi o comparăm rapid cu Maria Stuart, care a devenit regina Scoţiei în 1542, vom înţelege mai uşor cum conceptele legate de frumuseţe s-au modificat cu trecerea timpului, putând totodată să facem o trecere în revistă a standardelor impuse de societate.



Se spune că teoria conform căreia femeile trebuie să fie frumoase şi bărbaţii puternici este rezultatul mai multor secole de evoluţie.

Începuturile concepului de frumuseţe

În epoca străveche, cel mai important aspect în alegerea partenerului era sănătatea. Bărbaţii, pentru a putea face faţă vânătorii şi a-şi susţine familia, trebuiau să fie înalţi şi să aibă o masă musculară mare. Femeile, pe de altă parte, pentru a reuşi să ducă o sarcină la bun sfârşit şi pentru a putea face faţă naşterii, aveau nevoie de şolduri late şi sâni mari. Prin urmare, într-o perioadă în care cel bolnav are şanse minime de supravieţuire, frumuseţea reprezintă un trup sănătos, capabil să facă faţă cerinţelor vitale.

Până în Secolul lui Pericle, secolul V î.Hr., când Atena cunoscând o mare dezvoltare devine centrul cultural, politic şi economic al întregii Grecii, nu a existat o definire clară a frumuseţii. Înainte ca pictura şi sculptura să se dezvolte masiv, frumuseţea era atribuită altor virtuţi precum: adevărul, loialitatea, armonia. Însă, atunci când artiştii au început să picteze sau să scrie, au început să contureze unele caracteristici pe care, dacă un om, sau un obiect le avea, atunci merita să fie numit "frumos".

Filosofii greci au fost printre primii oameni care s-au întrebat ce anume îl face pe un om frumos. Platon, care vedea frumuseţea ca rezultat al simetriei şi armoniei, a creat "proporţiile de aur" în care, printre altele, lăţimea chipului ideal era considerată ca reprezentând două treimi din lungimea acestuia, iar faţa trebuia să fie perfect simetrică. Acum, după mai bine de 2000 de ani, oamenii de ştiinţă au testat teoria filosofului şi au concluzionat că acesta avea dreptate: suntem atraşi de simetrie.

Dar grecii nu erau obsedaţi doar de simetrie, ci şi de părul lung şi blond pe care îl asociau cu tinereţea şi fertilitatea.



Romanii au împrumutat multe elemente de la greci, mai ales în domeniul culturii. Prin urmare, şi la ei regăsim adorarea femeilor cu părul lung şi blond. Pentru a-şi decolora părul, femeile din Roma utilizau un amestec de cenuşă de lemn de fag, grăsime de capră, oţet, excremente de porumbel şi şofran. În multe cazuri, folosirea acestei soluţii ducea la pierderea totală a părului.

Frumuseţea prinde contur

În Evul Mediu frumuseţea feminină a căpătat o formă mai complexă în vestul Europei. Într-o epocă în care femeile erau văzute ca "prădători" care abia aşteptau să cucerească un bărbat pentru a-l domina, preocupările lor faţă de modă erau catalogate drept dovada vie a provocării carnale. Cele mai multe critici veneau din partea clericilor, care se împotriveau obiceiului femeiesc de a purta podoabe.

Femeile, odată căsătorite, erau obligate să îşi ascundă părul pentru a nu stârni dorinţe în mintea altor bărbaţi. Doar virginele aveau voie să îşi poarte părul despletit. În plus, părul blond nu mai era apreciat, mentalul colectiv considerând că această culoare de păr trimite la desfrâu. Aşa se face că femeile blonde au început să îşi inchidă culoarea părului cu leşie.



Abia la sfârşitul Evului Mediu, odată cu Renaşterea, artiştii au început să se revolte împotriva ideilor morale şi religioase impuse de clerici şi să caute plăcerea în imaginaţie. Renaşterea descoperă, prin pictură, două concepte care zdruncină puternic gândirea artistului: tehnica perspectivei şi corpul uman.

Avem de-a face cu o valorizare a principiilor trecutului. Puritatea şi tinereţea sunt apreciate iar de artişti, frumosul redobândindu-şi canoanele din perioada Greciei Antice.

Proprie Renaşterii este apariţia în artă a unei noi obsesii, şi anume cea a sânilor. Nuditatea pătrunde chiar şi în imaginile religioase sau cele materne. Una dintre cele mai populare idei este cea a Feciorei care alăptează Pruncul. Deşi Maria este pictată având pieptul dezgolt, singura ei maturitate este dată de faptul că a devenit mamă, rămânând de neatins, un simbol al frumuseţii.



Ideea de a putea vedea sânii sau decolteul unei femei era mult mai acceptată ca acum. În schimb, femeia era criticată dacă îşi expunea cu bună ştiinţă gleznele sau umerii.

Paloarea pielii, element distinctiv care întărea sentimentul de puritate, a fost şi ea uşor înlăturată în Renaştere. Până atunci, obrajii înroşiţi erau semn al dezmăţului şi al păcatului.

Totuşi, albul obrajilor nu şi-a epuizat farmecul. Deşi cu timpul şi-a pierdut semnificaţia, faţa palidă a fost la modă până în secolul al XX-lea, ca semn al frumuseţii şi al bunului gust.

În perioda Tudorilor, în Anglia, cu toate că femeile trebuiau să fie atât frumoase, cât şi sănătoase şi împlinite, pentru a putea da naştere moştenitorilor, bărbaţii preferau femeile cu sânii mici. Dovada cea mai evidentă a acestui fapt sunt rochiile care le ţineau pe doamne încorsetate.

Susţinătoare a pielii palide a fost şi Elizabeta I, fiica lui Henry al VIII-lea. Deşi tatăl său avea gusturi amestecate în materie de femei, Elizabeta a vrut să reinstaureze imaginea Reginei Virgine şi a şi reuşit. De asemenea, Elizabeta a adus din nou în lumină proporţionalitatea corpului şi a făcut ca frumuseţea femeilor să fie apreciată după grosimea gleznei.

Dacă în secolul al XVII-lea puritanii au catalogat machiajul şi rochiile decorate drept păcătoase, susţinând formele rotunjite ale femeilor, secolul ce a urmat a fost unul în care accentul cădea iar pe plăcerile trupeşti, femeile fiind considerate drept un fel de obiecte frumoase. Un secol mai târziu, matricea frumuseţii se schimbă iar. Femeile frumoase nu sunt nici slabe, nici grase, cu o talie foarte subţire. Părul devine iar cel mai de preţ accesoriu, el fiind purtat în cocuri mari, supradimensionale şi pudrate. Este prins cu panglici, funde şi pene, iar înălţimea şi volumul cocului erau dovezi ale bogăţiei familiei din care se trăgea femeia respectivă.



În epoca victoriană, paloarea feţei este din nou extrem de valorizată, motiv pentru care apărătoarele de foc, de la gura sobei sau a şemineului, devin populare. Ele au rolul de a o împiedica înroşirea obrajilor doamnelor şi domnişoarelor care stau lângă sobă.

Totuşi, elementul definitoriu al erei victoriene în materie de frumuseţe a fost talia.

Reliefată de corset, care o ajuta pe femeie să capete apreciata formă de clepsidră, talia trebuia să aibă, în medie, 40 de centimetri. Din acest caz, multe femei sufereau de o insuficienţă respiratorie sau de disfuncţionalităţi ale unor organe interne.



Încă şi mai periculos decât corsetul a fost un instrument de fier care era utilizat pentru a modela nasul.





Venus în exil, modificarea canoanelor frumuseţii

Secolul XX a adus cele mai multe şi mai rapide schimbări ale conceptului de frumuseţe, păstrând multe din obiceiurile epocii victoriene, dar creând şi altele noi, chiar mai dureroase sau mai bizare decât cele anterioare.

În anii '20, rotunjimile femeii nu mai sunt la modă. Lenjeria corectoare, precum burtierele, este un accesoriu important, care nu trebuie să lipsească din garderoba femeii. Astfel, linia taliei coboară undeva în zona şoldurilor.

Cel mai vizibil element care o făcea pe femeie să fie frumoasă era tunsoarea. Părul era îndreptat si tuns până la urechi, atât ca semn al frumuseţii cât şi ca expresie a dorinţei de egalitate între sexe.

În anii '30 dispare tunsoarea bob şi părul întins şi se poartă iar buclele lejere aranjate cu briantină. Apoi, în următorul deceniu, odată cu zorii celui de-al doilea Război Mondial, capitala modei se mută de la Paris la New York. Perioada de austeritate, impusă pentru susţinerea războiului, a făcut ca naturaleţea să fie apreciată, iar cea mai feminină caracteristică era părul lung.



Începutul anilor 1960 are ca simbol pe manechinul Twiggy, care are două trăsături definitorii: înălţimea de 1,67m şi o greutate de 48 kg. Este pentru prima oară când frumuseţea nu mai este definită prin sănătate, ci prin sexualitate şi faimă. De aici înainte, cosmetica şi chirurgia plastică devin "ustensile" principale ale femeii, în drumul său spre ideal.

Frumuseţea secolului XXI este cea dusă la extrem, unde totul este permis şi nimic nu mai este ruşinos. Părul poate fi lăsat pe spate, prins în coc sau chiar să lipsească, căci o verigă importantă a conceptului de frumuseţe este, acum, atitudinea.

De-a lungul istoriei, conceptul de frumuseţe a reliefat societatea, modul în care ea gândea şi acţiona. Întotdeauna a existat o interdependenţă între felul în care era văzută frumuseţea şi idealurile culturale ale societăţii.

Acum însă, oamenii de ştiinţă din Hong Kong spun că bărbaţii cataloghează frumuseţea în funcţie de indicele volum-înălţime.

Indicele se calculează prin împărţirea volumului corpului la pătratul înălţimii (distanţa de la bărbie la călcâie) şi se presupune că el nu indică doar gradul de atractivitate al sexului feminin, ci şi starea de sănătate şi fertilitatea.

Prin urmare, în viitor e posibil ca idealurile culturale legate de frumuseţe să se limiteze la canoanele calculate pe baza unor parametri cu rol de a stabili atât gradul de atracţie sexuală, cât şi cel al fertilităţii.

În astfel de condiţii, nu este de mirare că studii recente susţin că femeile devin mai atrăgătoare şi au din ce în ce mai multe şanse de a da naştere unui număr cât mai mare de copii care, ajunşi la maturitate, vor fi la rândul lor frumoşi.

autor-Maria Olaru

Pe aceasta tema urmati si acest super videoclip:



How Beauty Changed

https://www.youtube.com/watch?v=wa0r4Glfh-c&feature=player_embedded



Tin sa acord o nota acestui articol:

_________________

Cainele este singura fiinta de pe Pamant care isi iubeste stapanul mai mult decat pe el insusi. (Josh Billings).
avatar
STOIANOV
MODERATOR
MODERATOR

Mesaje : 118
Data de inscriere : 08/06/2011
Varsta : 44

Sus In jos

Re: De ce ne plac femeile?

Mesaj Scris de Lady in Red la data de Mier Noi 23, 2011 11:20 pm

Pura teorie,mah Stoianov....
avatar
Lady in Red
STEA
STEA

Mesaje : 89
Data de inscriere : 16/06/2011
Localizare : Cj.Napoca

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum